Pengikut

Selasa, 10 November 2009

Sambung Sembang

Pagi tadi, dalam kesibukan orang lain berborak pasal akademik, kami sibuk berborak pasal projek CINTA MERCEDES dan CINTA 100. Ini semua berlaku di kafeteria ala restoran hak milik KYM. Ada pertukaran harus dilakukan. Kali ini pertukaran cerita dan tambahan watak berlaku.

Percintaan antara Halim (bukan nama sebenar) dengan Zakiah ( Bukan nama sebenar ) diganggu oleh pihak ketiga. Ada seorang lelaki cuba untuk mencabar kejantanan Halim. Aiman (bukan nama sebenar) seorang lelaki macho yang pendiam, rupa-rupanya mengadakan hubungan tersembunyi dengan Zakiah. Ini berlaku tanpa diketahui oleh Halim dan saudara mara terdekat.

Maka dari itu, tercetuslah satu pergelutan cinta antara mereka. Zakiah menyukai kedua-duanya. Zakiah suka dengan macho pendiam Aiman. Zakiah juga suka melihat gelak tawa si Halim. Halim tidak mengetahu akan hal ini. Kerana sayang dan cinta, Zakiah dilihat segalanya sempurna. Zakiah pula bukan sengaja untuk menduakan Halim. Namun, pertemuan antara Aiman adalah sesuatu yang diluar jangkaan.

Cinta antara zakiah dan Halim bermula ketika Si Halim melintas jalan untuk ke mesin ATM. Tiba-tiba datang sebuiah kereta tanpa enjin kuat menghala laju ke arah Halim. Sebuah mercedes tanpa bunyi enjin telah mengejutkan Halim. Berterabur barang yang sedang di bawa Halim. Mercedes sempat di break. Hampir-hampir melanggar kepala iaitu kepala lutut Halim. Halim menjerit, disangkanya hayatnya sudah tamat. Rupanya mercedes sempat menggunakan break angin yang diimport dari Jerman. Kereta berhenti mengejut tanpa pemandunya terkejut. Pak Guard yang menjaga ATM di situ sempat berdialog " Fuhh...nasib baik Mercedes, kalaulah Iswara tadi, lunyai budak tu kena langgar". Pak Guard yang sorang lagi disebelahnya gelak kecil sambil berkata " Ada gak Pak Guard yang nak kena pelempang ni. time ni lah dia nak baut lawak bodoh. Orang dok Terkesima ngan kejadian ni, dia plak sempat fikir pasal kalaulah".
Mercedes diberhentikan, pintu dibuka. datang pula angin dari mana ntah. Halim yang duduk bersimpuh di atas jalan memandang ke pintu kereta. Rambutnya sedikit terbang dilanggar angin yang entah dari mana. Kaki pemandu dikeluarkan. Shot dari lantai jalan. Angin makin kuat. Menerbangkan bersama daun-daun pokok yang dicampakkan oleh krew produksi.
Pastu ada la lagi adegan-adegan menyayat hati. Yang tu nanti pengarah buat la ek. Sambung balik ...Pastu pemandu tu keluar. Rupanya perempuan. Itulah Zakiah. Tiba-tiba masuk pulak lagu latar Zakiah nyanyian Hattan. Lagu ni dari pondok pak Guard yang kebetulan radio tengah pasang lagu tu. Zakiah dan Halim terpandang antara satu sama lain. Mata bertemu mata. Jantung berdetup kencang. Kamera panning sehingga pening. Sini mungkin boleh buat ala-ala hero matrik tengah menendang pastu kamera panning. Pakai shot yang sama.
Halim terkedu. Terpegun pun ada. Dalam hati dia mengharapkan Perempuan itu datang membantu mengangkatnya. Zakiah melangkah dua tiga tapak perlahan ke arahnya. Tiba-tiba, ntah dari mana, bahunya Halim di tarik ke atas. Rupa-rupanya Aiman yang tarik dia ke atas....
Cerita ni bersambung nanti...
SELINGAN :
Show Teater Jalan Yang Benar.
Projek Penilaian Kecil untuk pelajar Teknik Asas lakon, Pengurusan, Rekabentuk Pentas dan beberapa subjek lain.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...