Pengikut

Rabu, 3 November 2010

Pak Leman ku sayang

Semasa sedang lepak kat kedai kayu, pak leman datang dekat aku.
dia senyum.
dengan selamba dia mintak duduk.
Aku silakan dia.
Takper.
Aku tak kisah pun
Ada sesuatu yang nak disampaikan olehnya.
Dia senyum.
Aku balas senyumannya.
Dia mula bersuara.
Dia kata kat aku...
" Jo, ko kena banyak bersabar.
Apa yang berlaku ada hikamahnya.
10 pegi 24 yang datang.
Pak Leman dulu gak gitu.
Selalu dikecewakan.
tapi Pak Leman Rileks jer.
Ok jer.
Pak Leman kuat.
Jo pun kena gitu.
Jo muda lagi.
Kalau Jo tak kuat, macam mana nak tolong orang.
Macam mana nak bantu sara anak orang.
Jo jangan sedih2 ya.
Pak Leman dah tahu semuanya.
Kenapa Jo diam.
Cakap la sesuatu"

Aku senyum kat Pak Leman.
Aku cakap kat dia sambil senyum...
"Pak Leman...SAYA BUKAN JO".

Pak leman senyum kembali.
tolak kerusi ke belakang dan ...
beredar..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...