Pengikut

Rabu, 26 Ogos 2009

LIMA HARI PUASA

Selamat berbuka sekejap lagi. Kat sini (Melaka) hujan lebat, jadi tidak berpeluang untuk menghabiskan duit di bazar ramadan.

Sejak akhir-akhir ini, jarang benar aku memperbaharui info di blog ini. Nak kata sibuk, sepanjang bulan ramadhan ni, tak la sibuk sangat. Cuma sibuk ngan hal yang tak sepatutnya. Sekarang ni pelajar-pelajar aku cuti pertengahan semester. KElas tak der. Banyak la masa free.

Bila tengok orang lain balik kampung dan dapat berbuka bersama keluarga, aku rasa cemburu pulak. Ye lah, aku nak balik jauh. Lagipun kerja. Kalau aku balik, kena pandu kereta 12 jam. Penat jugak tu. Jadi aku batalkan cemburu aku tu. Berpuasa saja di Melaka bandaraya bersejarah ni. Ini adalah kali pertama aku berpuasa di sini.

Situasinya sama seperti aku berpuasa di KL dulu. Dulu aku bujang dan sekarang masih bujang. Cuma bezanya dulu aku bersama Wan dan Faiz. Kami sama-sama beli makanan di Bazar Pantai Dalam atau Pj Seksyen 17. Kini aku bersama teman serumah aku, Wan gak, tapi Wan Iqmahl. Setakat ni, boleh dikatakan setiap hari kami beli nasi dan kuih di bazar. Biasalah, orang bujang kan.

Minggu depan aku, Wan Iqmahl dan En.Zack akan berpindah ke rumah baru. Sebab rumah yang aku duduki sekarang akan direpair atapnya. Jadi, kami terpaksa keluar. Rumah baru kami nanti adalah di Taman Sentosa dekat Melaka Mall. Rumah tu besar la jugak. Sewa pun tinggi sikit berbanding rumah lama di Bukit Baru.

1 ulasan:

elvis wie berkata...

weh padam muko ha ha... jumpo rayo arr pahni. aku balik 3 ari seblom rayo tu.. nanti prepare buat lemang deh.... dan hari rayo kita bakar ayam 5 ekor.. rayo kdua kita pie bachok... 6 buah kete ok

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...