Pengikut

Khamis, 5 November 2009

STMS KECOH !!

Suasana pagi ni kecoh sikit. Semua geng STMS jadi kelam kabut. Berasal dari sembang kedai kopi, akhirnya ianya menjadi juta.

Kami di STMS pening. Pagi yang sebelumnya hening bertukar menjadi kelam kabut. Semua berhempas pulas untuk memikirkan projek terbaru. Dua buah telemovie terbaru kena siapkan cepat. Tajuk sudah ada, tapi skrip belum ada. movie pertama bertajuk CINTA MERCEDES manakala movie kedua KERANA 100. Kedua-duanya dilhamkan dari kisah sebenar yang memang berlaku. dan sedang berlaku...

Mana nak cari bajet, mana nak cari talent, mana nak cari team, bila nak buat skrip, bila nak start shooting. Aduuhhhhh...pening dibuatnya...

...citer ni akan bersambung dalam post akan datang. Apa yang akan berlaku lepas ni, sama2 kita tunggu. Saya nak tukar topik lain.

Topik lain.

Semalam aku dah selesaikan satu malam show kat Taman Budaya. Malam ni ada satu lagi. Malam terakhir. Semalam ok dalam tak ok. Kalau diberi peluang, banyak benda yang boleh direpair. Lakonan, teknikal dan pengurusan. Aku tak pernah bekerja dengan penggiat teater di Melaka. Inilah projek pertama aku. melalui projek ini, aku kenal dan tau semangat orang sini. Ada yang ok dan ada yang tak ok. Aku suka dengan semngat ahli kumpulan yang buat show semalam. Setelah latihan beberapa minggu, setelah pelakon bertukar, akhirnya show dapat dipersembahkan.

dalam produksi ini mungkin tidak dititikberatkan dari segi pengurusan. rata-rata lebih diberatkan kepada persembahan di atas pentas. Persediaan lain, masih banyak yang perlu dibaiki. Selain pengurusan, disiplin pentas juga penting. Sama ada kepada pelakon atau tenaga produksi yang lain.

Aku harap show malam ni akan lebih ok berbanding yang semalam. PEtang nanti kami akan repair yang mana patut repair. Terutamanya part terakhir.

Lupa plak nak citer pasal tajuk show. Tajuknya : DEWAN PERSIDANGAN. Skrip yang diolah semula oleh Kak Lenny (Lenny Erwan). Teater ini diarahkan oleh Azrul Razilah. Aaku jadi pengarah lakon untuk teater ini. Selain tu aku jugak memegang watak sebagai Pemilik Itik Angsa.

...alamak kena cau dulu. Sambung nanti

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oo,byk kje skg dye..
x pew laa..
wt kje satu2..susun jadual dulu..
jgn panik2 k..i always wish u luck in ur career..
malau be de best..
from_miss independent

malau berkata...

Tenkiu miss independent. Masa proses kerja pening la gak. Tapi bila dah settle, bila dah abis show, lega menjelma.

Tanpa Nama berkata...

mest bez..syg x pat g tengok..
hu3..
pape pn..slmt maju jaye sntiase..
from_miz independent again??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...