Pengikut

Khamis, 26 Februari 2009

PEGAWAI KHALWAT - Permulaan Dalam Perjuangan

AURA PRODUCTION, Jabatan Seni Teater, Sekolah Teknologi Media dan Seni, Kolej Yayasan Melaka, mempersembahkan kepada anda sebuah teater Realism Pegawai Khalwat.



Pada asalnya, projek ini dilakukan secara kecil-kecilan sekadar untuk penilaian asas lakon dan asas pengarahan. Namun atas semangat berkobar-kobar di kalangan pelajar dan sokongan warga STMS, teater ini dibuat dan dibuka untuk tatapan umum. Matlamat persembahan ini selain untuk penilaian para pelajar, ianya juga dapat memperkenalkan Seni Teater kepada seluruh warga KYM.

Permintaan dan semangat yang tinggi dari Pelajar jabatan lain amat membanggakan. Ramai yang ingin menyertai produksi ini tanpa memikirkan habuan wang ringgit. Bagi mereka pengalaman adalah penting. Ahli produksi kami bukan sahaja terdiri dari pelajar Jabatan Seni Teater sahaja, malah dari Jabatan Media, Animasi, Pengurusan Perniagaan, dan dari sekolah lain.

Mungkin melalui produksi yang tidak seberapa ini dapat memperkenalkan apa itu teater kepada mereka. Mereka boleh belajar sesuatu dari projek ini. Mungkin juga langkah pertama untuk melangkah ke produksi di luar yang lagi besar dan mencabar.

Selain untuk mengadakan persembahan, pada malam ini para pelajar akan dinilai dalam subjek :

-Asas Seni Lakon

-Asas Seni Pengarahan

-Teknik Pencahayaan/ Teknologi Pencahayaan

- Seni Teaterikal (Solekan)

-Asas Pengurusan Produksi Seni

Miera Bersama Fahmi

Maklumat Persembahan ;

Tajuk : Pegawai Khalwat

Genre : Realism

Arahan : Norazida Ibrahim

Pengurus Pentas : Noor Amira

Penolong Pengurs Pentas : Kamal

Kostum : Fahmi

Tatarias : Norhan Fahmi

Set dan Pentas : Norhan Fahmi Ahmad Mahmud

Audio : Fifi

Tatacahaya : Miera, Fifi,

Pengacara majlis : Ku Yah

Pelakon : Mohd Mustaqim (Pegawai Khalwat), Mohd Firdaus (En. Ridzuan), Shazana Badaruddin ( Khariah), Laheera Anastasia ( Mardiah) Nur 'afif (Khalili), Al-Ain (Pak Kaswan)

Salah Satu Babak Dalam Persembahan

Proses Penghayatan Watak dan Menilai diri sendiri

dari kiri : Laheera (Chici), Kamal, Miera dan Norazida


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wau... memang best arr teater... aku nie minat gak2 seni2... tapi tak da bakat... minat nyayi tapi untuk diri sendiri je.. ha ha.. good luck bro....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...