Pengikut

Khamis, 5 Mac 2009

WAHAI MANUSIA !!- Catatan Seorang Kekasih

*catatan ini dicatat oleh seorang wanita pada tahun sebelum 2009. Saja aku taip balik supaya aku jadi jiwang. Aku jiwang dalam rock. Aku jugak poyo.

Hari ini merupkan hari paling panjang dan membosankan. Aku tak buat sesuatu yang bermakna pun. Sepanjang hari ni, aku tak tau apa yang harus aku lakukan. Segala-galanya membuatkan aku bosan.

Malau...dia langsung senyap harini. Sibuk dengan 'M*** J***A'. Mungkin dia tengah gembira sekarang ni. Sebab esok hari persembahan dia. Aku pulak akan terus berada di sini. Membarkan orang lain meraikan kejayaannya. Apa kedudukan aku sekarang? Teman atau kekasih? Keliru kan? Tentu beribu malahan berjuta ucapan tahniah yang akan diterimanya. Patutkah aku ucapkan tahniah juga batnya? Hati aku sakit disebabkan lakonannya. Perlukah aku? Tuhan, tunjukkan aku jalan yang benar dan lurus.

Esok hari persembahan M*** J****. Aku tak datang. Takkan memberi apa-apa makna pun pada dia. sama juga kalau aku datang. Takkan da perubahan pun. Datang atau tak datang sama je situasinya. Dia tetap boleh berlakon dengan baik. Dan poyo. Lagipu bukannya tak de orang yang tak datang kalau aku ni tak datang. Entah-entah brpuluh-puluh ribu lagi nak tengok show tu. Aku ni macam semut yang kecil, tak pun macam sampah. Tak der apa2 makna.

Aku sedih, tapi tak tau perlukah untuk aku menangis. Kalau aku tak tahan, aku tak mampu...sakit sangat tahan tangisan. Kalau aku menangis, tak der orang nak pujuk aku, nak menyeka airmata aku. Aku tak der tempat nak luahkan seribu satu rasa dalam diri aku ni. Aku buntu sangat. Aku ada kekasih, tapi dia sentiasa tak ada di sisi aku bila aku macam ni. Dulu dia pernah gak ada depan akuy bila aku menangis. Tapidia tetap kaku. Mulut dia jer yang tak habis-habis pujuk aku, Tapi tu dulu. Kira-kira 7 atau 8 bulan lalu tau mungkn setahun dulu. Lama sangat kan?

Aku sayang sangat kat dia. Biar aku tersiksa macam mana serkalipun, aku akan tetap berada di hatinya. Aku akan terus mencintainya. Mengasihinya setulus hatiku. Setulus yang aku mampu. Dia segala-galanya bagiku. Dia selalu membuatkan aku gembira dan ketawa. Tapi dia jugak yang selalu buat aku sedih dan menangis. Hidup aku akan hambar dan tidak sempurna tanpanya.

Malau...aku nak dirimu yang seperti saat awal perkenalan kita dahulu. Aku selalu dengar mulutmu berkata yang dirimu nak ada 4 teman hidup. Tapi aku tau ianya gurauan. Tapi kata-kata itu juga yang menyakitkan. Kerana ianya sering diulang dan terus diulang. Aku takut gurauan itu juga yang boleh menjadi kenyataan.

Malau..engkaulah mamat poyo. Aku benci kau.

4 ulasan:

kak lenny berkata...

hahahahahahahahaha ..... hahahahahahahahahahahhaha.... hahahahahahhahahahahahahahahah.....

malau berkata...

ermmm...x pe. walaupun hahahaha...
sy dah faham...
sungguh mendalam maksud ketawa kak lenny tu...
hahahahahahahaha....

Tanpa Nama berkata...

hahahaahahahahaha....aku pun sama....hahahahaahahahaaha (tawa dalam tangisan)...hahahahahahaha...uwaaaaaaa


-Joe PdZ-

malau berkata...

Apa yg sama ni Joe... Tak sama ler...
Aku tak der mikrofon..ko ada...hahahahahahaha..
Jangan marah ya Joe..hahahaha..

Ya my prend, kt sama...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...