Pengikut

Isnin, 10 Januari 2011

ERTI YANG TAK MENGERTI

Dalam mencari makna erti..
adakah mengerti atau sekadar mencari...
mencari dan memahami..
adakah fahami atau jelas...

dalam mencari penjelasan..
adanya yang tidak jelas....
yang memberi penjelasan itu siapa..
adakah si pen'jelas' yang tak jelas..

Aku mulakan pencarian...

Setiap hari aku berdiri
tapi banyak terduduk di kerusi

setiap pagi mengadap matahari
tapi selalunya membelakangi


Perjalanan aku panjang
tapi biasanya dengan kenderaan

Perjalanan menuju ke suatu destinasi
tapi kekadang langkahku terhenti


Dalam kelas selalu ku berpesn
di luar kelas aku pengsan


Supaya anak muridku jadi orang berguna
Tapi sebenarnya aku pun tak hebat mana


Gunalah akal wahai adikku, jangan gedik
Masa kecik aku pun nakal, selalu kena jentik


Yang di atas adalah pesanku,
yang dibawah itulah aku






Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...